tisdag 23 augusti 2011

onödigt vetande

idag har jag verkligen bara lust att skriva. skriva av mig på något sätt. det känns skönt efterråt. det är något man borde göra oftare. bara skriva, inte tänka utan bara skriva på. jag gick ner till vattnet idag, satt å kollade ut å kollade på båtarna. när jag satt där å filosoferade såg jag en kille på andra sidan. på en annan ö vara duktig. han var ute å sprang. det fick mej att komma på att jag med borde börja träna. snart sätts det igång. han hade på sig en röd tröja å vita shorts, vita skor tror jag till å med. han såg ut lite som en kalmar FF halsduk. det roade jag mej med ett tag faktiskt. det satt även en annan människa på andra sida. på en grön bänk. han bara satt där som jag. det är skönt att man inte såg ansikterna på människorna på något sätt. jag vet inte vem det var, vet inte vad han tänkte på vet bara att han satt där. mittemot mej. på en annan ö. tycker det var en skön känsla. brukar sitta å tänka på vad andra tänker. det kan jag tycka är ganska intressant. ingen människa är den andra lik. du kan inte veta vad den andra tänker på, ah om du inte har övernaturliga krafter. vet inte om jag skulle veta vad andra tyckte ändå. det är det som jag tycker är så skönt. ingen vet vad du tänker. bara du själv kan läsa dina tankar. om du inte som jag nu delar vad du tänker på. solig dag idag med, hade ju hoppats på höst men blev på något sätt glad över att det var sol idag ändå. det var skönt. förövrigt hatar jag facebook. det är bara extremt falskt. som allt annat här i kalmar. hoppas på stockholm på fredag. tror de blir så med mina små fina vänner. det låter som en underbar idé tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar